VM Madhus har siden 2004 leveret et madkoncept, hvor du får skøn mad til små priser, og du kan nyde en af de bedste omgivelser med fjordudsigt til Limfjorden. Restauranten har i de seneste år udviklet sig i nye og innovative retninger uden at miste fokus fra sit koncept. I 2021 skiftede restauranten ejer med ambitionerne om at styrke konceptet i endnu højere grad. Som et led i denne vision var det naturligt at indgå et samarbejde med Social Mate om content marketing på sociale medier.
VM Madhus ønskede mere struktur og aktivitet på restaurantens sociale medier, herunder Facebook og Instagram. Dette var målsætningen for samarbejdet. Vi har også samarbejdet med VM Madhus om en komplet rebranding af virksomheden og et tilhørende navneskifte. Dette er sket i forbindelse med den omtalte sag om retten til navnet “Victors”, som også har været omtalt i medier som MigogAalborg og aalborg:nu.
Strategien tog udgangspunkt i at skabe en stærkere brandfortælling om VM Madhus. Vi udarbejdede content i form af grafiske illustrationer og video- og billedmateriale, som skulle skabe fortællingen. Disse blev implementeret i VM Madhus’ organiske markedsføring.
Med denne markedsføringsindsats har Social Mate inden for 3 måneder formået at øge rækkevidden på både VM Madhus’ Facebook og Instagram med en stigning på 112% sammenlignet med tidligere perioder. Hver måned når VM Madhus ud til mere end 18 tusinde interesserede brugere på de sociale medier. Den øgede interesse for profilen har også medvirket til en vækst i antal følgere på begge platforme og flere gæster i restauranten.
VM Madhus havde en ustruktureret og passiv online tilstedeværelse på sociale medier. Nu har de en stærk visuel og gennemført profil, der tiltrækker nye brugere.