Club Hector er en frisør og klassisk barbershop med et et livsstilskoncept specifikt fokuseret på den moderne gentleman. Club Hector tilbyder også et medlemskab, som giver kunderne adgang til specielle herre- og netværksaftener, samt klipning så ofte man ønsker.
I forbindelse med at Club Hector flyttede til nye lokaler og oplevede øget vækst, havde de et ønske om at tiltrække flere kunder via markedsføring på sociale medier. Målene for samarbejdet var at tiltrække nye kunder, øge kendskabsgraden samt at skabe synlighed i mediebilledet og skille sig ud blandt konkurrenterne. Club Hector er ikke bare en ordinær herrefrisør, og dette ønskede de hjælp til at kommunikere ud til nye potentielle kunder.
Vi startede med at udarbejde en udførlig strategisk markedsføringsplan over Club Hectors organiske markedsføring på sociale medier. Planen havde til formål at tiltrække nye kunder og øge kendskabsgraden til virksomheden. Club Hectors sociale medier fik et løft i form af et gennemført visuelt udtryk. Det kom til udtryk gennem grafiske illustrationer og video- og billedmateriale.
Inden for 3 måneder havde Social Mate øget Club Hectors rækkevidde med en stigning på 57,4% sammenlignet med tidligere perioder. Det resulterede i 24.023 eksponeringer, hvor 75% af dem var ikke-følgere. Det visuelle løft var med til at skabe en visuel identitet for Club Hector, som var genkendelig i deres markedsføring på tværs af deres sociale medier.
Social Mate var med til at implementere storytelling som en del af Club Hector’s organiske markedsføring. Deres følgere på sociale medier fik dermed en stærkere relation med frisørerne, og de lærte mere om virksomhedens historie. Dette var med til at styrke loyaliteten blandt Club Hectors kunder. Club Hector oplever nu, at mange førstegangs kunder bliver tilbagevendende kunder.
Club Hector har med vores hjælp og markedsføringsstrategi, formået at ramme en stor potentiel målgruppe og samtidig vækstet med nye følgere. Dette er blevet skabt gennem interessant og relevant indhold.