Fairpris leverer professionelle energiløsninger til private husstande og virksomheder, som optimerer deres energiforbrug. De gør det enkelt at omsætte grønne principper til handling. Og til en fair pris.
Den grønne omstilling kan være en stor jungle, men Fairpris sikrer, at deres kunder får den rigtige rådgivning og tryghed for at finde den løsning, som passer til hver kunde.
Fairpris navigerer i et konkurrencepræget marked, hvor mange aktører kæmper om de samme kunder. I de markeder kræver det, at man har styr på sit marketing mix, at man skiller sig ud og man ikke bliver glemt i mængden. Fairpris ville skille sig ud fra konkurrenterne ved hjælp af inspirerende content og humor. De ville også have hjælp til at indsamle flere varme leads til deres salgsafdeling.
Først klarlagde vi en klar markedsføringsstrategi for Fairpris. Den skulle indeholde organisk markedsføring og annoncering, hvor indholdet skulle være en blanding af humoristisk, inspirerende og professionel karakter. Målet var at skabe værdi for følgerne på de sociale medier, et større reach, flere salg gennem leads, men også for at Fairpris havde en formidabel placering i branchen, hvor de var genkendelige.
Sammen med Fairpris fandt vi på den humoristiske videoserie “Klimaidioten”. Den har kørt på deres forskellige sociale medier og gået viralt med mere end 2 millioner forskellige visninger. Med så stort et reach er Fairpris’ brand blevet mere genkendeligt, men det har også øget sandsynligheden for, at det er Fairpris, en potentiel kunde tænker på, når de tænker på bæredygtige løsninger.
Hver måned besøger vi Fairpris for at indsamle content, der både skal bruges til deres organiske markedsføring og annoncering på sociale medier. Derefter tager vi os alt, der har at gøre med tekstforfatning, redigering, planlægning og administration af deres sociale medier.